FAQ

Ofte stilte spørsmål

På denne siden har vi samlet vanlig stilte spørsmål. Dersom du lurer på noe annet er det bare å ta kontakt med oss enten via telefon, mail eller chat. Våre lagereksperter er klare for å hjelpe deg.

Smilende mann snakker i telefon

Hva skjer hvis fakturaene mine ikke blir betalt i tide?

Dersom du ikke betaler fakturaene innen forfallsdato vil adgangskoden din bli midlertidig sperret 8 dager etter forfall. Fakturaer blir registrert hos inkasso etter hvert som de ikke blir betalt. Dersom vi ikke lykkes med å komme i kontakt med kunden vil sakene vurderes til Namsfogden etter 3mnd. i henhold til tvangsfullbyrdelsesloven §5-8 og kunden kan risikere at innholdet i boden blir kastet.

Hvor kan jeg hente eller kjøpe flyttemateriell?

Du kan kjøpe flyttemateriell i våre fysiske flyttebutikker, eller bestille flyttemateriell på vår nettside. Dersom du bestiller flyttemateriell i butikk kan du velge i kassen hvor du ønsker å hente varene. Bestiller du flyttemateriell for over 1000 kr kan vi også levere varene for deg i Stor-Oslo.

Når mottar jeg faktura?

Første faktura mottar du når du oppretter leieavtalen, enten via mail, eller ved at du registrerer kortet ditt hos oss. Etter første faktura mottar bedrifter fakturaer i begynnelsen av måneden, 30 dager før forfall med mindre annet er spesifisert. Privatkunder mottar faktura 15 dager før forfall, med mindre annet er spesifisert.

Hvor får jeg fakturaen fra dere?

Den første fakturaen fra oss får du på e-post adressen du har oppgitt til oss. Deretter kan du velge å opprette avtalegiro, fortsette å få den på e-post, eller be om å få fakturaen tilsendt per post. Ta kontakt med oss dersom du ønsker å endre hvor du mottar faktura.

Betaler jeg for hele måneden uansett når jeg starter å leie?

Første faktura gjelder fra den datoen du leier og ut de resterende dagene den måneden. Videre fortsetter du å betale for hele kalendermåneder frem til du sier opp. Dersom du ikke har behov for lagerboden en hel måned kan du velge å leie på ukesbasis. Ta kontakt med oss dersom du ønsker å leie på ukesbasis.

Kan jeg få se lageret før jeg leier?

Det er mulig å få omvisning på lageret. Noen ganger er det enklere å vurdere hvilken lagerstørrelse som passer best når du har sett ulike størrelser. På bemannede minilager kan du få omvisning med en av våre lagereksperter i butikkens åpningstid. På ubemannede avdelinger kan du få omvisning via telefon ved å ringe 810 12345 innenfor kundesenterets åpningstid (Man-fre: 08.00 – 21.00, lør-søn: 10.00-16.00). En omvisning vil ta ca. 20 minutter.

Er det bindingstid når jeg leier lager?

Du leier minilager på månedsbasis. Det vil si fra første i måneden, til siste dag i måneden. Dersom du ikke har behov for lageret en hel måned kan du ta kontakt med oss og høre om det er mulighet for ukesleie på lagerrommet.

Må jeg binde meg til X måneder for å få rabatt?

Du må ikke binde deg for å leie minilager og få rabatten du ser på nettsiden. Rabattene som vises på nettsiden kan du få inntil oppgitt antall måneder, men du kan få rabatten også ved å leie en måned. Hos oss leier du minilager på månedsbasis, det vil si fra første til siste dag i måneden. Starter du leietiden i midten av en måned betaler du for de resterende dagene i denne måneden, samt for neste leieperiode. Vi har rabatt ved langtidsleie, hvor du kan få 5% rabatt hvis du forskuddsbetaler for 6 måneder.

Koster det noe å bruke trallene på minilageret?

Trallene du finner i lastesonen kan du bruke fritt på eiendommen uten å betale noe ekstra. Du kan ikke ta med trallene hjem, men det er mulig å leie trappetralle, sekketralle og bærestropper hos oss om du skulle trenge flytteutstyr hjemme. Du kan reservere flytteutstyr ved å kontakte oss.

Hva skjer hvis jeg ikke flytter ut innen avtalt tid?

Dersom du ikke flytter ut innen avtalt tid skal du betale for påfølgende måned. Ta kontakt med oss dersom du trenger utsettelse av utflyttingsdato, så finner vi en løsning. Ønsker du å leie videre kan du la låsen henge på lagerdøren, og betale fakturaen du mottar for neste leieperiode. Da fortsetter leieforholdet til å løpe til du sender inn en ny oppsigelse, flytter ut av lageret og fjerner låsen.

Hvorfor mottar jeg en faktura etter avsluttet leieforhold?

Du vil motta en faktura for neste leieperiode etter du har sagt opp ditt minilager. Dersom du har flyttet ut og fjernet låsen på lageret kan du se bort fra denne. Dersom du ønsker å forlenge leieperioden betaler du fakturaen for påfølgende leieperiode.

Har dere flere lagerstørrelser enn de som vises på nettsiden?

På nettsiden kan du se et utvalg av lagerstørrelser vi har ved avdelingen. Vi tar forbehold om at vi er utsolgt for noen størrelser, men det kan også være flere størrelser tilgjengelig. Ta kontakt med oss dersom du trenger en annen størrelse enn de du ser på nettsiden. Det kan være vi akkurat har fått denne størrelsen ledig. Som regel kan det også løses det på en annen måte, f.eks ved å leie flere lagerboder eller ved å leie ved en annen avdeling. Ta kontakt med oss, så finner vi en god løsning.

Er det strømuttak i lagerrommet?

Våre lagerrom har ikke strømuttak. Dersom du har behov for dette kontakter du avdelingen du skal leie ved.

Er reservasjonen av lagerrom bindende?

Du kan reservere et minilager helt uforpliktende og gratis. Dersom du ikke ønsker å leie minilageret like vel tar du kontakt med oss og gir beskjed om dette før din oppstartsdato, så sletter vi reservasjonen din. Når du har gjort en reservasjon av minilager kontakter vi deg så fort vi har mulighet med relevant informasjon.

Hvordan åpner jeg kodelåsen på lageret?

Når du skal starte lagringen henger det en kodelås på lagerdøren. Slå inn koden du har fått tilsendt på mail, slik at tallene er på streken du kan se  på låsen. Når du har slått inn riktig kode trykker du bøylen ned i låsen, så vil låsen åpne seg.   Se video av hvordan du åpner kodelåsen her.

Oppsigelse - hvordan sier jeg opp leieavtalen?

Du kan si opp leieavtalen ved å sende en mail til oss, eller ringe avdelingen du leier ved. Du finner avdelingens telefonnummer ved å gå inn på informasjonssiden til den enkelte avdeling. Vi må ha mottatt din oppsigelse innen den 15. den måneden du ønsker å flytte ut. Når du har sagt opp ditt minilager disponerer du boden frem til den siste datoen i måneden. Du må tømme boden og fjerne låsen innen den første i påfølgende måned.

Hvordan frakter jeg eiendelene mine til lageret?

Dersom du ønsker å flytte selv kan du låne tilhenger gratis i inntil 3 timer (uten booking, det koster 29 kr for forhåndsbooking). Les mer om tilbudet fra Freetrailer her. Det er også mulig å leie en av våre tilhengere. Se priser på leie i en dag, ett døgn, weekend-leie og ukesleie her. Utenfor flere av våre minilager finner du også varebiler som du kan leie via appen Hyre. Som ny kunde hos oss får du en rabattkode som gir deg 200kr rabatt på leie av uansett bil hos Hyre en gang. Les hvordan du leier bil via Hyre her. Dersom du ønsker flyttehjelp får du 10% rabatt på tjenester fra HMH Home Management hvis du er kunde hos oss, les mer om hvilke tjenester HMH kan hjelpe deg med her. Når du ankommer lageret frakter du tingene dine inn på lageret ved hjelp av trallene du finner i lastesonen. Trallene kan du bruke fritt på eiendommen, og det koster ikke ekstra å låne dem.

Kan jeg bytte lagerbod om jeg trenger mer eller mindre plass?

Det påløper ingen administrative kostnader ved å bytte lagerbod, og du kan bytte til en større eller mindre lagerbod når du måtte ønske det. Dette forutsetter at vi har størrelser ledig. Ta kontakt med oss dersom du ønsker å bytte lagerstørrelse.

Trenger jeg egen forsikring?

Det er krav om at dine eiendeler er fullforsikret under hele leieforholdet. Dette gir deg som kunde en trygghet når du lagrer, og bedre beskyttelse enn en normal innboforsikring dekker. Når du leier et minilager hos oss er en forsikringssum inkludert, og du blir dekket av vår forsikring. Du kan velge å bruke egen forsikring ved å dokumentere at denne dekker eiendeler du setter på lageret. Ta kontakt med oss dersom du trenger høyere forsikringssum enn den som er inkludert eller ønsker å benytte egen forsikring.

Hva er dine eiendeler verdt?

Det er viktig å ta vare på det du lagrer ved å velge en forsikringssum som tilsvarer verdien på eiendelene dine. Husk at du ikke vil få tilbake hele beløpet du oppgir at du lagrer dersom det skulle skje noe, så det er viktig å ikke oppgi lavere beløp enn verdien på eiendelene dine når du velger forsikring. Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål vedrørende forsikring.

Hvordan betaler jeg for lageret?

Lagerleien betales forskuddsvis fra måned til måned, til du velger å si opp leieavtalen. Første månedsleie betales i en av våre flyttebutikker den dagen du flytter inn, eller via faktura dersom du gjennomfører reservasjonen på nett. Du kan så velge å betale videre månedsleie via betalingskort som du registrerer, eller via faktura. Faktura kan sendes per post, e-post eller autogiro. Du kan også betale lagerleien i en av våre butikker med kort og kontant – Visa, Mastercard, Bankaksept og Diners aksepteres. Ved forskuddsbetaling av 6 månedsleier får du 5% rabatt.

Hva er åpningstidene deres?

Du finner våre flyttebutikkers åpningstider under den enkelte avdeling sin informasjonsside. Minilagerets åpningstider: 06.00-23.00 hver dag året rundt. Minilageret er åpent for deg som kunde gjennom din personlige adgangskode. Kundesenterets åpningstider: Man-fre: 08.00 – 21.00, lør-søn: 10.00-16.00.

Er det sikkert å lagre hos City Self-Storage?

Her i City Self-Storage setter vi sikkerheten over alt annet. Minilagrene er utstyrt med adgangssystemer med personlig kode samt videoovervåkning som gir oss full kontroll på hvem som bruker lageret til enhver tid. Det som lagres står også sikkert i tempererte, tørre, fukt og luktfrie lagerrom. Og i tilfelle av brann har vi direktelinje tilknyttet brannsentral.

Hvor lenge kan jeg leie lagerboder

Leieperioden løper fra måned til måned til du velger å si opp leieavtalen - det er ingen maksimum leieperiode. Vi har mange faste kunder som har lagret hos oss i 10 år, eller mer.

Når kan jeg flytte inn på lageret?

Når du har opprettet en leiekontrakt med oss kan du flytte dine eiendeler inn i lagerboden samme dag. Dersom du trenger lagerboden samme dag som du kontakter oss er det viktig at du tar kontakt i kundesenterets åpningstid (Man-fre: 08.00 – 21.00, lør-søn: 10.00-16.00). Vi tar kontakt med deg så fort vi har mulighet etter du har sendt inn en reservasjon. Du kan også ta direkte kontakt med oss for å reservere. Du har tilgang til minilageret mellom 06.00 og 23.00, og du flytter eiendelene dine inn i minilageret selv, eller ved hjelp av et flyttebyrå, eller andre som kan hjelpe deg å flytte. Før kontrakten kan signeres vil det bli foretatt en obligatorisk kredittsjekk.

Hva er selvlagring?

Selvlagring innebærer at du abonnerer på et lagerrom som du så disponerer fritt til eget bruk. Du kan komme og gå som du selv vil innenfor lagerets romslige åpningstid, og du er eneste nøkkelholder. Vi har et bredt utvalg av lagerrom som kan abonneres på i fra en uke til flere år - alt etter eget ønske.  Alt fra et lite skap på 1 kvadratmeter til store lagerrom på 40 kvadratmeter er tilgjengelig for utleie.

Priser på lager

Kontakt oss uforpliktende for å finne ut mer

Vi har lagerrom i en rekke ulike størrelser. Finn lagerstørrelsen for dine behov.

Vi er tilgjengelig for å hjelpe deg

Vi har gjort noen tiltak for å hindre smitte av COVID-19. Les om våre tiltak her >

Våre dedikerte lagereksperter er klare for å hjelp deg. De fleste av våre avdelinger er betjente, slik at du komme innom og få personlig hjelp. Vi er også tilgjengelige på telefon. Ikke nøl med å ta kontakt.

Tlf: 810 12345

Synes du det er enklere med Chat? Vi hjelper deg gjerne via vår Chat-funksjon. Klikk på knappen nederst til høyre for å åpne meldingsfeltet.

Vis flere

Klar til å reservere lager?

Bestill minilager på nett, eller kom forbi en av våre butikker

searchclose