Chat with us, powered by LiveChat

Lagerleie stadig mer populært i Norge

Minilager har blitt en populær tjeneste for korttidslagring mellom flyttinger og City Self- Storage melder at de også merker en stor pågang fra kunder som ønsker å sesonglagre hagemøbler, gressklippere og annet sesongutstyr. Lagerleie for privatpersoner har blitt mer og mer vanlig i Norge og City Self-Storage som er den ledende aktøren;

– Den tradisjonelle kunden vår er to hushold som flytter sammen og ikke har plass til alt i en leilighet. Da er det greit å ha en lagerplass til alt det en ikke trenger, men ikke har lyst å kaste, som arvegods og slikt, forteller Isak Larson, General manager i City Self-Storage.

Sesong- og visningslagring øker

Lagringssjefen peker på to nye trender som driver behovet for mer plass.

– Vi ser to nye trender. Mange velger å rydde ut personlige ting før visning ved salg av bolig. Da kommer de til oss for å leie henger og mellomlagre alt som er i veien ved visning. Ofte finner de da ut at det er mange ting som like greit kan bli værende hos oss.

– Den andre trenden er hagemøbler. Vi har lenge tilbudt sesonglagring, men i de senere årene har dette vokst. Vi tror det henger litt sammen med at hagemøblene har blitt større og mindre sammenleggbare. Det er litt vanskelig å få plass til en rottingsofa i garasjen, avslutter Larson.

City Self-Storage ble startet i Norge i 1993, og er i dag landets ledende minilageraktør, også med avdelinger i Sverige og Danmark. Med lang erfaring med utleie av lager, er vi alltid på jakt etter å finne de beste løsningene for våre kunder, både privatpersoner og bedrifter. Vi kan tilby flyttehjelp, og i våre butikker finner du våre lagereksperter, alt av pakkemateriell, samt utleie av utstyr og andre tjenester tilknyttet flytting og lagring.

City Self-Storage er et selskap i Self Storage Group ASA.

Publisert 11-03-2015 17:00

Fra nyåpningen av minilageretLagring av dokumenter og arkivmateriell