City Self-Storage – 20 år med minilager

Med 20 år i bransjen og over 33 avdelinger fordelt på fire europeiske land, kan man trygt si at City Self-Storage spiller en viktig rolle i europeisk minilager-industri.

Med virksomhet helt fra Norge i nord til Spania i sør, har City Self-Storage god erfaring med introduksjon av selvlagring i et vidt spekter av europeisk markeder. I kombinasjon med markedskunnskap og god teft for utbygging- og utviklingspotensiale, klarer City Self-Storage å skape solid avkastning på sine internasjonale investeringer.

Men, hva har dette 20 år lange eventyret lært oss? Og hva kan andre bedrifter lære av våre erfaringer?

Kanskje det viktigste rådet City Self-Storage kan gi, er å ha en kundeorientert tilnærming. Denne bransjen handler om folk – det handler om å rette seg mot både bedrifter og private kunder med fleksible lagerløsninger, og om å være nytenkende og tilpasningsdyktig både lokalt og globalt. Alle steder og alle kunder er forskjellige, og det bør gjenspeiles i produkter, tjenester og tilbud.

Denne kundetilnærmingen gjorde at City Self-Storage Europa fikk tildelt “European Customer Service Award of the Year”, som ble delt ut for første gang under den årlige europeiske minilager-konferansen i 2012. Denne prisen blir utdelt til en person eller bedrift som har utvist eksepsjonell kundeservice. City Self-Storages sterke fokus på kundeservice, tilleggstjenester og gode resultater i kundeundersøkelser var hovedgrunnene for at de fikk tildelt prisen.

“Som bedrift er City Self-Storage Europa meget stolt og beæret av å vinne prisen”, uttaler Frederik Selvaag, styreformann i City Self-Storage.

Erling Nyberget, administrerende direktør, sier: “Dette er virkelig en pris som er vunnet av alle som jobber i City Self-Storage Europa, som hver eneste dag gjør en innsats for å bygge kunderelasjoner og forstå ulike behov og skape en god atmosfære”.

I en bransje der kjerneproduktet, minilager, fort kan bli sett på som en relativt generisk handelsvare, er City Self-Storage glade for å se at deres sterke fokus på kundeservice, arbeid ut mot nye kunder og tilleggstjenester blir verdsatt av kunder og premiert av bransjen. Vi tror at dette fokuset, i symbiose med våre unike ansatte, er grunnen til at 2013, 20-årsjubileet til City Self-Storage, vil bli nok et år med solid økning i både omsetting og antall kunder.

Mange års erfaring har også vist at det ikke er noen manko på City Self-Storage sin vilje til å dele på erfaringene sine. Med 20 år i bransjen florerer det av kunnskap om alt fra markedsføring og detaljhandel til salgsteknikk og opplæring. Også lokale bedrifter kan også dra nytte av den skandinaviske skattekisten av erfaringer.

Etter å ha blitt grunnlagt i 1993 og vært del av den familieeide Selvaag Gruppen har City Self-Storage utviklet en kultur og tradisjon preget av profesjonalitet, pålitelighet og kreativitet.

Vi jobber konsekvent med å opprettholde en høy standard, men du kan ikke gi god kundeservice dersom de ansatte ikke trives. Derfor bruker vi undersøkelsen «Great Place To Work» til å sørge for trivsel bland våre ansatte, og vi kan stolt meddele at vår avdeling i Spania kom blant de topp 15. beste bedrifter å jobbe for i Spania.

For det tredje året på rad vant City Self-Storage prisen «Årets Europeiske Avdelingsleder» på den årlige europeiske minilager-konferansen. Denne prisen gis til en avdelingsleder som har utmerket seg spesielt i form av positiv innvirkning på ansatte, omsetting og drift.

Men man kan ikke holde på 20 år i bransjen uten feiltrinn. City Self-Storage har hatt sine nedturer, vært gjennom konsolidering og bygget ut virksomheten igjen. Men selv gjennom en konsolideringsprosess og finanskrisen som herjet i Europa har City Self-Storage klart å vedlikeholde en positiv utvikling i både inntekt og driftsresultat i år-til-år sammenlikning.

Vi går nå løs på det nye året med friskt mot, mens vi ser frem til de neste 20 årene, og forbereder oss på neste generasjons selvlagring i form av omfang, tilgjengelighet, produktutvikling og markedsvekst.