Vi har åpnet nytt minilager på Etterstad

City Self-Storage åpner et nytt minilager på Etterstad i Gamle Oslo. Vi utvider lagringsmulighetene i bydelen for å møte behovet.

Etterstad

Bydel Gamle Oslo utvikler seg stadig, og behovet for lagring vokser. Det nye minilageret på Etterstad åpner nye muligheter for sentral lagringsplass. Med lagerboder fra 1-15 kvadratmeter er minilageret tilpasset flere behov. Det er en stor og kraftig utbygging i bydelen Gamle Oslo. I følge Oslo kommune er det den bydelen der befolkningen er ventet å øke mest i årene som kommer, og den er forventet å bli Oslos mest befolkede bydel i 2023.

– Vi ønsker å ta del i ekspansjonen og tilby beboere og bedrifter i området topp moderne minilagerløsninger, sier Isak Larsson, General manager.

Trenger mer plass

I bedriftsmarkedet er det stor etterspørsel etter fleksibel og rimelig lagring. Private ser gjerne etter mindre sportsboder, lagerbod for å oppbevare møbler og innbo i en flytteprosess, eller for å oppbevare større eller mindre eiendeler det ikke er rom for hjemme.

– Nye leiligheter bygges i dag med mindre boder enn tidligere til tross for at vi i dag trenger mer plass til alt sportsutstyr, sesongartikler og andre eiendeler. Med en snittpris på nesten 80.000 for kvadratmetern er det klart at verdien av å bruke plassen til å leve kontra oppbevaringsplass blir større og viktigere. Da er vårt konsept helt perfekt for både private og bedrifter, forteller Larsson.

Minilageret på Etterstadsletta har avkjøring etter Vålerengatunnellen på E-6 nordover, med kort vei til eksempelvis Ensjø, Kværnedalen og Vålerenga. Lagerbodene er videoovervåket, og driftes fra City Self-Storage sin bemannede avdelingen på Helsfyr.

– Dette er den tredje avdelingen City Self-Storage åpner på to måneder. Potensialet på Etterstad er stort og vi bygger ut trinnvis i takt med etterspørsel. Kunder kan glede seg til topp moderne, trygge boder sentralt på Etterstad, sier Larsson.