Vi åpner nytt minilager i Bærum

City Self-Storage driver fra før 10 selvbetjente lagerhotell i Stor-Oslo, og ser store vekstmuligheter i årene fremover. Torsdag 12. mars åpner de et nytt minilager i Bærum.

– Vi ser økt etterspørsel i bedriftsmarkedet, og ikke minst i privatmarkedet. I lys av at bolig- og kvadratmeterprisene øker, stadig mindre bodplass i nye leiligheter og mer kompakt utnyttelse i eksisterende bygg, blir det stadig mindre plass til lagring, sier konsernsjef Erling Nyberget.

Den engelske rapporten “A case for space” (Royal Institute of British Architects, 2011) viser at 69 prosent av britiske huseiere på flyttefot ikke hadde plass til alle sine eiendeler i sitt nye hjem.

– Dette er en utviklingstrend vi også ser her til lands. Folk bytter oftere bolig, får flere ting, og boenhetene og ikke minst lagringsplassen blir stadig mindre. Flere velger derfor å leie seg et eksternt minilager, fremfor å investere i dyre ekstra kvadratmeter når de kjøper ny bolig. Av den grunn er det viktig for oss å åpne nye lagre i sentrale befolkningsområder som Haslum, forteller Isak Larsson, norgessjef i City Self-Storage.

Selskapet driver Norges største selvbetjeningslager på Billingstad i Oslo, et lager som har hatt stadig økende belegg.

– Vi ser at stadig flere får opp øynene for minilager som en måte å bruke plassen mer effektivt på. En viktig kundegruppe er familier på flyttefot, men vi ser at stadig flere bruker dette som en permanent løsning på sine lagringsbehov, sier Larsson.

Flere bedriftskunder får også opp øynene for selvbetjeningslager som en fleksibel og kostnadseffektiv lagerløsning.

– Dette gjelder både oppbevaring av varelager og utstyr, der man enkelt kan utvide eller nedskalere, og uansett kun betaler for den plassen man faktisk bruker, sier han.

Konsernsjef Nyberget ser grunnlag for videre vekst alle markedene der City Self-Storage er tilstede.

– Vi gleder oss over å kunne åpne på nye lokaliteter, og utvide tilbudet vårt i tråd med etterspørselen, sier Erling Nyberget.