Lagerleie stadig mer populært i Norge

Minilager har blitt en populær tjeneste for korttidslagring mellom flyttinger. City Self- Storage melder at de også merker en stor pågang fra kunder som ønsker å sesonglagre hagemøbler, gressklippere og annet sesongutstyr.

Kundeservice

City Self-Storage er den ledende aktøren i Norge, og de merker at lagring for privatpersoner blir mer og mer vanlig også her.

– Den tradisjonelle kunden vår er to hushold som flytter sammen og ikke har plass til alt i en leilighet. Da er det greit å ha en lagerplass til alt det en ikke trenger, men ikke har lyst å kaste, som arvegods og slikt, forteller Isak Larson, General manager i City Self-Storage.

Sesong- og visningslagring øker

Lagringssjefen peker på to nye trender som driver behovet for mer plass.

– Vi ser to nye trender. Mange velger å rydde ut personlige ting før visning ved salg av bolig. Da kommer de til oss for å leie henger og mellomlagre alt som er i veien ved visning. Ofte finner de da ut at det er mange ting som like greit kan bli værende hos oss.

– Den andre trenden er hagemøbler. Vi har lenge tilbudt sesonglagring, men i de senere årene har dette vokst. Vi tror det henger litt sammen med at hagemøblene har blitt større og mindre sammenleggbare. Det er litt vanskelig å få plass til en rottingsofa i garasjen, avslutter Larson.